Posts

Showing posts with the label recipe

Resepi Laksa Goreng Kicap Likat, Suami Terpikat

Image
(nama resepi adalah self-sarcasm semata-mata, I'm a certified single, 남편 없소, 남친 없소) Post kali ini dalam bahasa campur. Harap maklong. Bahan-bahannya : Separuh paket mee laksa (bajet makan 2 orang) Satu bawang merah saiz sederhana - diced 3 ulas bawang putih - smashed 3 sudu makan cili giling 3 sudu sos tiram Kicap manis - secukup rasa sebab tak nak pakai garam 1 telur saiz besar 1 ½ kek ikan 3 batang sawi bunga Kobis sesuka hati banyak mana - sliced Cara Masak : Panaskan kuali, panaskan minyak. Tumis bawang merah dengan bawang putih sanpai naik baunya. Lepastu, masukkan cili giling, sos tiram sampai nampak asap keluar. Lepastu, masukkan kek ikan & batangnya sawi. Lepastu, sediakan ruang dalam cooking pot until scramble egg. Macam ni; Lepastu, masukkan laksa. Lepastu, gaul bagi rata. Lepastu, masukkan kobis yang dah disliced. Masukkan last2 biar crunchy and juicy! 그후, gaul bagi rata again and letakkan kicap se...

Recipe: How To Make Wang Leehom (王力宏) abs Wonton, Soup & Fried

Image
Salam guys. Wang Lee Hom is one of my crushes, and he eats wonton, but I never cook wonton before. So this is my freaking trial of cooking wonton. Inspired by Wang Lee Hom's abs. Hahahahhahahaahhaha. #fml #smh I'm in the middle of my the induction phase of Atkins diet, so I need to eat less than 20g of carbs everyday. A single wonton skin contains 2-3g of carbs just to tell you guys! Wonton Recipe (raw material) 1x fucking big fresh chicken breast 15x fresh shrimps (take out the shell) 1x medium sized young ginger 1x medium sized spring onion 2x cloves garlic some chive I bought a new chopboard for this, RM 2 (seasoning material) soy sauce, kicap (whatever you call it) sesame oil the Halal one wonton skin, the thinner the better lemon (as an alternative for rice wine, which is non-Halal) white pepper salt to taste You know what, as a muslim that cannot eat those and that, we need to be fucking creative. Lemon will give you quite the same tangy-...

Aku Bukan Perempuan Kampung Lembik

Image
Jarang aku ada waktu terluang untuk menulis luahkan perasaan. Mana taknya, weekdays tidur awal untuk sampai office awal, bila cuti sabtu ahad je aku kena tolong meniaga pasar malam or jual pisang. So, seperti biasa, ringkasan. Ringkasan kali ini bergambar. 1. Kalau aku ni perempuan typical, mesti aku dah berhenti kerja. Serious shit. Kerja kali ni betul-betul menguji daya tahan aku, fizikal dan mental. 4x ganda workload daripada previous company. Environment corporate lain gila dengan designer world yang aku rasa before this. Aku selalu kena 'tegur' lol. Dulu aku jenis yg dah tak dapat tahan air mata, sampai mata berkaca. Tapi kali ini, my skin has already thicken. Aku selalu kena sebab: SLOW,  TAK TAHU BASIC SOFTWARE -Microsoft Excel, Adobe Acrobat,   DISTRACTED, DIDN'T UNDERSTAND ORDERS MESSY WORKPLACE,  DUST-FINGERPRINT ON TABLE SLOW IN TALKING ENGLISH Bila aku dah down n demotivated, aku akan try dengar music, kalau feeling down masih ada ...